ضرورت وجود یک نرم افزار حسابداری کاربردی در همه کسب و کارها
نوشته شده توسط : زهرا روزگر

آنچه در شغل حسابداری خیلی مهم است ، نظم دادن به امور مالی و حساب و دقیق اعداد و ارقام مالی کسب و کار است.در واقع وظیفه یک حسابدار جمع آوری و ثبت و خلاصه کردن اطلاعات، طبقه بندی اطلاعات و تهیه گزارش ها و صورت های مالی است.آنچه برای حسابداران اهمیت دارد درآمد این حرفه در ایران و خارج از کشور است .درآمد شغل حسابداری متناسب با خصوصی یا دولتی بودن هر سازمان تفاوت دارد

همانطور که بیان کردیم ثبت اسناد مربوط به دریافت ها و پرداخت های مالی، هزینه و درآمد، و کنترل حساب سود و زیان، ثبت درآمدها، ارائه گزارش ها، ثبت اسناد حقوق و دستمزد، ثبت اسناد فروش، ثبت ورود و خروج کالاها از انبار و . . . برخی از وظایفی هستند که یک حسابدار بر عهده دارد.

امل توجه به سخت بودن حرفه حسابداری و گاهی اشتباه شدن در حساب ها، تهیه یک نرم افزار حسابداری ضروری است، امروزه نرم افزارهای حسابداری زیادی در بازار وجود دارد که هر کدام قابلیت ها و ویژگی های متفاوتی دارند و معمولا براساس خواسته سازمان ها و کارخانه و شرکت های مختلفی نوشته شده اند، نرم افزار حسابداری پویاسافت نیز کی از بهترین نرم افزارهای مالی و حسابداری است که هم اکنون در بازار موجود می باشد، این نرم افزار براساس نوع کسب و کار شما امکانات و قابلیت های خاص همان شغل را دارا می باشد، در نتیجه کافی است که شما در هنگام خرید نرم افزار نوع کسب و کار خود را بیان نمایید،قیمت نرم افزار حسابداری پویا نیز براساس امکانات و قابلیت هایش تعیین شده است، بنابراین نسبت به قیمت سایر برندهای نرم افزاری مناسب می باشد.

قیمت نرم افزار حسابداری

اهیمت یک نرم افزار حسابداری خوب

در نرم افزارهای حسابداری کلیه اسناد موجود در نرم افزارهای دیگر سازمان مانند نرم افزار فروش، نرم افزار خزانه داری، انبار، حقوق و دریافت میگردد و به عنوان یک حلقه ارتباطی و انتهایی بین تمامی عملیات مالی در سازمان محسوب میشود و میتواند عملکرد واحدهای دیگر را در سازمان آنالیز نماید پس باید دقت داشت که اگر قرار است نرم افزار حسابداری به کار گرفته شود واحدهای دیگر موظفاند که دادههای درستی را در سیستم خود وارد نمایند.لازم است نرم افزاری که در سازمان مورد استفاده قرار میگیرد مورد تایید سازمان امور مالیاتی باشد و برای این کار ممیز مالیاتی باید درستی آن را تایید نماید.

صاحبان سازمانها باید به این موضوع توجه داشته باشند که چه نرم افزاری متناسب با سیستم آنها میباشد و پاسخگوی نیاز آنها است چراکه این نرم افزار قرار است یک ابزار جهت گردآوری اطلاعات سازمان باشد و در نهایت گزارشات معتبری را به سازمان ارائه دهد. به همین دلیل باید نرم افزاری انتخاب شود که تا مدتها کارا باشد و نیاز به جایگزین نداشته باشد چرا که ثبت دادههای یک سازمان در نرم افزار کاری زمان بر است.

راهکارهای مالیاتی توسط نرم افزار وصول و مطالبات

راهکار مدیریت وصول مطالبات، تسهیلات لازم را برای وصول به موقع مطالبات از مشتریان فراهم میکند. کنترلهای لازم برای دریافت چک از مشتریان برای پیشگیری از عدم وصول اسناد ایجاد میکند. افزونبراین؛ میتوان بر اقلام دریافتی از مشتریان را که در ازای اسناد وصول نشده است، ردیابی و گزارشگیری کرد.

وجود ابزاری در راهکارهای مالی که بتوان توسط آن از ابتدای دریافت اسناد کنترل مناسبی بر روی پیگیری اعتبار سنجی مشتریان انجام شود و از وصول مطالبات به موقع آنها اطمینان خاطر حاصل شود، بسیار حائز اهمیت است. همچنین باید بتوان توسط این ابزار سایر مطالبات غیر اسنادی از مشتریان را نیز مدیریت کرد.

نرم افزار وصول و مطالبات پویا امکان مدیریت راهکارهای لازم بابت پیگیری و جمعآوری مطالبات سازمان را به بهترین شکل فراهم میسازد.

نرم افزار برنامه ریزی تولید

هدف تمامی شرکتها خصوصا شرکتهای تولیدی، رسیدن به حداکثر سود و موفقیت در کسب و کار و پیشی گرفتن از رقبا میباشد. نرم افزار مدیریت تولید دسته ای از نرم افزارهای برنامه ریزی منابع سازمانی یا(ERPاست که توسط شرکت هایی که محصولات خود را تولید می کنند استفاده می شود. این نرم افزار به شرکت ها کمک می کند تا تولید کالاهای خود را ردیابی، مدیریت و سازماندهی کنند.

وظایف نرم افزار برنامه ریزی تولید

این نرم افزار تمام فرایند برنامه ریزی تولید، از برآورد اولیه تولید، نمودار فرایندهای عملیات و برنامهریزی مواد موردنیاز و تعریف BOM را با یکبار تعریف بهطور خودکار پیش میبرد و زمان و انرژی شما را برای مدیریت اثربخش سایر مراحل تولید حفظ میکند. مدیریت برنامه ریزی تولید در نرم افزار برنامه ریزی مواد مور تولید پویا بهسادگی انجام میشود.

نرم افزار برنامه ریزی تولید

امکانات سیستم برنامه ریزی تولید

  • فرمول های ساخت کالاهای نیمه ساخته محصولات را ثبت و نگهداری کنید.
  • برنامه ریزی تولید کالاهای نیمه ساخته و محصول را در بازه های زمانی مختلف مدیریت کنید.
  • برنامه ریزی مواد اولیه مورد نیاز و تغذیه خطوط تولیدی و موجودی مواد پای کار را مدیریت کنید.
  • موجودی مواد اولیه حساس و دارای تاریخ انقضاء و چگونگی استفاده صحیح از آنها را مدیریت کنید.
  • ردیابی مواد اولیه و کنترل بچ های تولیدی را به سادگی مدیریت کنید.
  • و ....

سیستم مدیریت انبار

نرم افزار مدیریت انبار پویا، نرم افزاری حرفه ای با هدف مدیریت نگهداشت دقیق آماری و ریالی کالاها طراحی و پیادهسازی شدهاست. این سیستم کلیه عملیات مورد نیاز را که قبلاً در قالب دفاتر و سیستمهای دستی یا کاردکس انبار انجام میگرفت را با اضافه نمودن آخرین استانداردهای موجود بهصورت خودکار و با قابلیتهای بیشتر در اختیار شما قرار خواهد داد.

معرفی امکانات سیستم مدیریت انبار

دسترسی به موقع به اطلاعات کالا و انبار یکی از مهمترین عوامل موفقیت شرکتها است. سیستم تامین کنندگان و انبار پویا، با محاسبه فرآیند ثبت عملیات، موجودی کالا و حساب تامین کنندگان، مدیریت انبار را برای شما تسهیل میبخشد. عمدهترین ویژگیهای این سیستم به شرح زیر است:

  • امکان قیمتگذاری موجودی کالای انبار در زمانهای دلخواه و به روش میانگین موزون
  • یکپارچه سازی اطلاعات بین انبار و فروش
  • امکان انبارگردانی
  • امکان تعیین نقطه سفارش کالا
  • کنترل موجودی منفی کالاها در سطح انبار و کالای قابل فروش
  • محاسبه مالیات بر ارزش افزوده و مالیات تکلیفی و بیمه در فاکتور خرید خدمات
  • نگهداری تصویر کالا
  • امکان اطلاع از نقطه سفارش کالا از طریق پیامک
  • امکان ارسال پیامک در هنگام خروج کالا

عدم استعلام کالا، عدم امتیاز بندی و تعریف تامین کنندگان و ردیابی عملیات از مشکلاتی می باشد که بخش خرید در شرکت ها (مخصوصا شرکتهای تولیدی) با آنها مواجه هستند. برای رفع این نوع مشکلات لازم است که مدیران از نرم افزاری قدرتمند جهت صدور اسناد درخواست خرید و تدارکات، تعریف فرآیند ها و رهگیری محصولات استفاده کنند.

نرم افزار خرید و تدارکات جهت ثبت و ردیابی فرایند خرید سازمان به صورت خودکار بر اساس چارچوب آییننامه معاملات خرید دولتی یا آییننامه معاملات شرکتها طراحی شده است. این نرم افزار قابلیت ثبت و مدیریت انواع درخواست خرید کالا و خدمت و همچنین اطلاعات خرید شامل استعلام، پیشفاکتور، تأمین اعتبار، مناقصات و را دارا است.

مزایا و ویژگی های نرم افزار خرید و تدارکات

نرم افزار مدیریت خرید مزایای زیادی را برای کسب و کارها فراهم میکند. یک مزیت آن این است که این نرم افزار موجودی شرکت را ردیابی میکند و زمانی که سهام به سطح معینی رسید به طور خودکار سفارشات را تولید می کند. دیگر نیاز نیست کسی آن سطوح را به صورت دستی بررسی کند، زیرا این کار برای آنها انجام می شود و بنابراین از تمام شدن سطح موجودی اقلام حیاتی جلوگیری می کند.

  • قابلیت صدور اتوماتیک سفارش خرید
  • دریافت گزارشات مورد نیاز از سیستم
  • امکان کنترل میزان موجودی انبار
  • امکان ثبت و تایید درخواست خرید کالا
  • امکان صدور اتوماتیک رسید انبار برای

نرم افزار انباداری

نرم افزار انبار تعدادی

اطلاعات از وضعیت و موجودی کالا یکی از مهمترین موضوعاتی است که معمولاً مورد توجه سازمانها قرار میگیرد. داشتن یک سیستم انبار دقیق و کارآمد میتواند افراد را از آخرین وضعیت و موجودی کالاها باخبر نموده تا در مورد خریداری مجدد و سایر موضوعات تصمیمگیریهای لازم را اتخاذ نمایند. انواع نرم افزار انبارداری به منظور مدیریت هر چه بهتر موجودی شرکتهای بازرگانی و تجاری مختلف وجود دارند که به پیشبرد اهداف لجستیک این سازمانها کمک زیادی میکنند.

نرم افزار انبارداری که به آن سیستم مدیریت انبار (WMS) نیز گفته میشود، یک برنامه نرم افزاری است که به کنترل و مدیریت عملیات روزمره در یک انبار کمک میکند. نرم افزار WMS برداشت و ارسال سفارشات را بهینه میکند.یک نرم افزار انبار تعدادی شامل فرآیندهایی است که به هر سازمان بازرگانی اجازه میدهد تا مدیریت انبار خود را از زمانی که یک کالا به آن وارد میشود تا زمان خروج آن را ثبت و کنترل کند.

مزایای استفاده از نرم افزار انبار تعدادی

  • کنترل مدیریت موجودی
  • بهروری شرکت
  • خدمات و پیگیری مشتری
  • بازگشت سریع تر سرمایه

به طور کلی بهترین نرم افزار انبارداری، نرم افزاری انبار تعدادی می باشد که به بهترین شکل ممکن نیاز های مدیریت انبار با به خوبی پاسخگو باشد ، همیشه و در همه حوزه کاری ، مشتریان حرف اول را در تجارت موفق می زنند و این موضوع بدین معنا است که تامین خواسته های مشتری برای کارفرما باید در اولویت قرار بگیرد





:: برچسب‌ها: قیمت بهترین نرم افزار حسابداری, نرم افزار برنامه ریزی تولید, نرم افزار وصول و مطالبات, نرم افزار خرید و تدارکات, نرم افزار مدریت انبار, نرم افزار انبار تعدادی, سیستم حسابداری, سیستم مدیریت تولید ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: